Starten met online marketing en e-commerce

Starten met online marketing en e-commerceLater gepland

Inzichten in marketing en e-commerce (12 lestijden op 4 lesmomenten)

De lancering van je onderneming begint met een goede naam. Al vlug volgen zaken als een logo, briefpapier, visitekaartjes, een website en advertenties. Wanneer je met je product/dienst een specifieke doelgroep wil bereiken, kan adverteren op social media-kanalen als Facebook, Instagram en LinkedIn zeer aantrekkelijk zijn. Maar wat wil je aanbieden? Wie wil je bereiken? Hoe pak je dit het best aan? Kan je samenwerken met andere partners zoals bol.com?

Inderdaad, eerst even nadenken, onderzoeken en verkennen. Welkom in onze korte basiscursus van 4 lessen!

Een succesvolle campagne start met het ontwerpen van advertenties in de vorm van een afbeelding of video die perfect bij jouw doelgroep aansluit. Deze ontwerpen worden in een campagne gegoten: op basis van marktonderzoek leer je doelgroepen samenstellen op bv. leeftijd, geslacht, locatie en interesses. Je gaat nadenken over verschillende reclamekanalen en marketingstrategieën. Je pikt in op de laatste ontwikkelingen en je blijft je (online-)campagnes opvolgen.

Deze cursus gaat door ’s avonds in Dendermonde. De eerste les is de sessie “Sociale media integreren in een bedrijf of organisatie” op donderdag 5 maart, samen met JCI Dendermonde.

Inhoud:

  • Wil je reclame maken en de juiste kanalen inzetten om je doelgroep te bereiken? Op basis van marktonderzoek en een omgevingsanalyse leer je een marketingstrategie uitwerken.
    • Inleiding in marktonderzoek: keuze van de locatie, leveranciers, klanten, prijzen, producten,…
    • Concurrentieonderzoek en omgevingsanalyse
    • Basisonderzoek naar doelgroepprofielen
    • Een marktstrategie bepalen zodat je advertenties streven naar het beste resultaat
  • De mogelijkheden van e-commerce verkennen
    • Je eerste stappen op Facebook, Instagram,… als reclametool
    • De impact van e-commerce op je onderneming inschatten
    • De opportuniteiten om samen te werken met bol.com en andere webwinkels ontdekken
    • Actuele ontwikkelingen, bv. deliveroo, deelplatformen,… volgen
    • Meten is weten: met tools zoals Google Analytics en de Facebook tracking pixel je interacties als conversies bijhouden. Met deze data kan je je campagne sturen en voortdurend optimaliseren.
  • De (privacy-)wetgeving (GDPR) respecteren

In deze basiscursus is geen voorkennis vereist, iedereen is van harte welkom.

Inschrijvingsgeld

  • Cursusgeld: € 18
  • Verminderd cursusgeld: € 3,6

Studiekosten

  • Cursusmateriaal staat op het ELO (e-learning omgeving) en kan je gratis downloaden.

Gespreide evaluatie

CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.

Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.

Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.

Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.

Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.

Bezig met zoeken...