
Spaans 1B – wintercursus deel 2Later gepland
Spaans – Breakthrough schriftelijk (60 lestijden)
¡Hola! ¿Qué tal? ¿Vamos a la playa?
Spanje, een favoriet vakantieland van velen! Je kent het van de tapas, paella, sangría, … maar jij wil meer dan Jommekes-Spaans. Want je bent gebeten door de Spaanse microbe. Of je hebt ontdekt dat Spaans een wereldtaal is en je wil Latijns-Amerika gaan verkennen. Wij helpen jou graag bij deze ontdekkingstocht.
Na dit deel kan je je uit de slag trekken bij deze gespreksonderwerpen:
- Bestellen op restaurant
- De rekening vragen
- De prijs vragen en verstaan
- Je plan trekken in de winkel
- Vragen naar het uur en openingstijden
- De weg vragen
- Vertellen wat je (niet) leuk vindt: ¡me gusta el español!
- Een klacht formuleren over jouw hotelkamer
- Spreken in het heden, het verleden en de nabije toekomst
Wat je leert is onmiddellijk bruikbaar en de nadruk ligt op spreken.
Deze basiscursus is perfect geschikt voor al wie al een zeer klein beetje Spaans kent.
Deze module komt uit de opleiding “Spaans richtgraad 1 (ERK A2)”.
Om in dit niveau te starten, behaalde je eerst Spaans Wintercursus deel 1, of leg je een instaptoets af bij het begin van de cursus.
Inschrijvingsgeld
- Cursusgeld: € 90
- Verminderd cursusgeld: € 18
Studiekosten
- Cursusmateriaal (verplicht bij elke inschrijving): € 5.
Dit bedrag is afhankelijk van de opleiding en omvat de kostprijs voor o.m. kopieën, grondstoffen en (digitaal) materiaal dat je in de lessen gebruikt of verbruikt, software, platformen, diensten, … Aanvullend vind je hieronder een opsomming van andere benodigdheden die hierin niet zitten vervat. - Handboek(en)
Gespreide evaluatie
CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.
Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.
Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.
Kortom, wij gaan voor meer taalkennis, meer taalvaardigheid, meer leerwinst in een aangename leeromgeving!
Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.
Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.