Italiaans 2

Italiaans 2Later gepland

Italiaans – Waystage mondeling en schriftelijk (120 lestijden)

Geef toe, als je aan Italië denkt, denk je aan Toscaanse olijfgaarden, historische kunststeden en aan de heerlijke Italiaanse keuken. In het tweede jaar Italiaans ga je een stapje verder en leer je een babbeltje te doen over alledaagse onderwerpen. Zo kan je volgende zomer eindelijk te weten komen wat het geheime recept is van de pastasaus van je gastvrouw!

Wat leer je zoal in deze cursus?

  • Vertellen wat je gedaan hebt op vakantie, in het weekend, … : “Che cosa hai fatto ieri?”
  • Inkopen doen in de supermarkt, op de markt, bij de bakker, bij de slager, kleren en schoenen kopen
  • Vertellen over je familie
  • Praten over het weer: “Fa bel tempo da voi adesso?”
  • Het alledaagse leven, dagindeling en frequentie van dagelijkse activiteiten
  • Beschrijven van wat je deed als kind, toen je klein was: “Quando ero piccolo”
  • Karakter en uiterlijk beschrijven van iemand: “Un tipo interessante”

Deze modules komen uit de opleiding “Italiaans richtgraad 1 (ERK A2)”.

Om in dit niveau te starten, behaalde je eerst Italiaans 1, of leg je een instaptoets af bij het begin van de cursus.

Inschrijvingsgeld

  • Cursusgeld: € 180
  • Verminderd cursusgeld: € 36

Studiekosten

  • Cursusmateriaal (verplicht bij elke inschrijving): € 10.
    Dit bedrag is afhankelijk van de opleiding en omvat de kostprijs voor o.m. kopieën, grondstoffen en (digitaal) materiaal dat je in de lessen gebruikt of verbruikt, software, platformen, diensten, …  Aanvullend vind je hieronder een opsomming van andere benodigdheden die hierin niet zitten vervat.
  • Handboek(en)

Gespreide evaluatie

CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.

Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.

Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.

Kortom, wij gaan voor meer taalkennis, meer taalvaardigheid, meer leerwinst in een aangename leeromgeving!

Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.

Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.

Bezig met zoeken...