iPhone (en iPad) – deel 2

iPhone (en iPad) – deel 2Later gepland

E-communicatie, internet en online diensten (60 lestijden)

Kan je al vlot met de basisfuncties van je iPhone of iPad werken maar wil je er nog meer mee kunnen doen?

Inhoud:

  • iTunes voor het synchroniseren van apps, podcasts, foto’s op je iPad
  • Sociale media: Facebook, Twitter, Instagram
  • Foto’s bewerken en delen met je vrienden
  • Muziek afspelen
  • Video’s bewerken en delen
  • Films bekijken
  • Bestanden opslaan in de ‘cloud’
  • Word, Excel en Powerpoint: kan dat ook op een iPhone?

Deze module komt uit de opleiding “Start to ICT”.

Je moet geslaagd zijn voor “iPhone (en iPad) – deel 1” of je kan je voorkennis bewijzen via een vrijstellingsproef.

Inschrijvingsgeld

  • Cursusgeld: € 90
  • Verminderd cursusgeld: € 18
  • Volg je een module voor de 4de keer binnen 6 schooljaren, dan betaal je verhoogd inschrijvingsgeld. Meer info kan je nalezen op Inschrijvingsgeld en -kosten. Bij twijfel contacteer je best ons secretariaat.

Studiekosten

  • Cursusmateriaal (verplicht bij elke inschrijving): € 15.
    Dit bedrag is afhankelijk van de opleiding en omvat de kostprijs voor o.m. kopieën, grondstoffen en (digitaal) materiaal dat je in de lessen gebruikt of verbruikt, software, platformen, diensten, …
  • Iedere deelnemer brengt zijn eigen iPhone (en/of iPad) mee. Het centrum voorziet geen toestellen voor de deelnemers.
  • Extra digitaal lesmateriaal staat op het ELO (e-learning omgeving) en kan je gratis downloaden.

Gespreide evaluatie

CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.

Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.

Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.

Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.

Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.

Bezig met zoeken...