iPhone (en iPad) – deel 1

iPhone (en iPad) – deel 1Later gepland

Aan de slag met ICT (60 lestijden)

Heb je een iPhone (of een iPad) en heb je er nog niet veel ervaring mee? Ben je nog niet volledig vertrouwd met de instellingen en de uitgebreide mogelijkheden? Wil je kennismaken met allerlei apps en ze op de juiste manier leren gebruiken? Om vlotter met je toestel te kunnen werken heb je een beetje basiskennis nodig.
Je leert je iPhone (of je iPad) efficiënt bedienen en aanpassen aan jouw voorkeuren. Je maakt kennis met de instellingen en leert ze naar wens instellen. Je leert werken met enkele basis-apps die je nodig hebt in het dagelijks leven. Je installeert allerlei interessante extra apps op de correcte manier en je zal ze ook leren instellen en verwijderen indien dit nodig is.

Inhoud:

  • Het toestel vlot leren bedienen
  • De instellingen van het toestel verkennen, begrijpen en naar wens instellen
  • Werken met enkele basis-apps die je nodig hebt voor dagelijks gebruik: mail, contacten, notities, safari, foto’s (camera en galerij), WhatsApp, …
  • Extra apps installeren, verwijderen en beheren.
  • Je eigen foto’s bewerken met Pixlr

Geen voorkennis vereist, en absoluut een aanrader voor echte beginners. Computerkennis is geen must, maar kan het gemakkelijker maken.

 

 

Inschrijvingsgeld

  • Cursusgeld: € 90
  • Verminderd cursusgeld: € 18

Studiekosten

  • Iedere deelnemer brengt zijn eigen iPhone (en/of iPad) mee. Het centrum voorziet geen toestellen voor de deelnemers.
  • Afhankelijk van de lesplaats en/of leerkracht:
    • Syllabus van de leerkracht: € 12
    • Cursusmateriaal dat je via ons ELO (e-learning omgeving) gratis kan downloaden

Gespreide evaluatie

CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.

Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.

Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.

Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.

Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.

Bezig met zoeken...