iPad (en iPhone) – deel 1

iPad (en iPhone) – deel 1Later gepland

Aan de slag met ICT (60 lestijden)

iPad en apps, iedereen spreekt erover. Een mini pc met maxi mogelijkheden: de hele wereld binnen je bereik, heel eenvoudig te gebruiken met een simpele touch. Maar hoe maak je nu het beste gebruik van al die mogelijkheden? Om echt comfortabel te kunnen werken, heb je toch een beetje basiskennis nodig.

In deze cursus voor beginners ontdek je op een flexibele, praktische wijze de vele mogelijkheden van je iPad: de algemene bediening, de instellingen, de apps en iTunes, e-mailen en surfen , boeken lezen, films of foto’s bekijken en nog zoveel meer. Kortom, samen duiken we in de vele toepassingen van je eigen toestel.

Inhoud:

  • Overzicht van de verschillende soorten iPad met aankoopadvies
  • iPad bij eerste gebruik en configureren naar wens
  • Werken met iPad en toetsenbord: algemene bediening, basishandelingen en basisbegrippen (wifi, 3G, app,…)
  • Notities maken op je iPad
  • Standaard apps (programmaatjes) gebruiken
  • Surfen op het internet
  • iPad als communicatiemiddel: email, berichtjes, videotelefonie, …
  • Contacten, agenda en herinneringen gebruiken
  • Boeken en kranten lezen op je iPad
  • Fotograferen en filmen met de iPad
  • Leuke, nieuwe apps ontdekken en installeren: welke zijn nu echt interessant? Zijn ze gratis? Of bestaan er goedkope alternatieven?
  • Hoe los je kleine problemen op?

Deze module komt uit de opleiding “Start to ICT”.

Geen voorkennis vereist, en absoluut een aanrader voor echte beginners. Computerkennis is geen must, maar kan het gemakkelijker maken.

Inschrijvingsgeld

  • Cursusgeld: € 90
  • Verminderd cursusgeld: € 18

Studiekosten

  • Iedere deelnemer brengt zijn eigen iPhone (en/of iPad) mee. Het centrum voorziet geen toestellen voor de deelnemers.
  • Syllabus van de leerkracht: € 12
  • Extra cursusmateriaal staat op het ELO (e-learning omgeving) en kan je gratis downloaden.

Gespreide evaluatie

CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.

Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.

Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.

Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.

Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.

Bezig met zoeken...