Gezond en aangepast koken in de zorgberoepen

Gezond en aangepast koken in de zorgberoepen

Aangepast koken in de zorgberoepen (40 lestijden)

Gezond koken staat centraal in deze cursus. Soep of bouillon, salade of fruit, koude schotel of warm gerecht, een sausje erbij of een lekker dessertje achteraf,… je maakt het allemaal. Alles mooi afgewerkt en juist gekruid. Belangrijk hierbij is dat je een bestaand gerechtje kan aanpassen aan het dieet van de klant (vetarm, glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch, zoutarm,…). Smakelijk!


Deze module komt uit de opleiding “Huishoudhulp Zorg”. 

Sint-Niklaas

Noordlaan 32

Gezond en aangepast koken in de zorgberoepen    (donderdagnamiddag)cursusnummer: 20240082
Startdatum: 12/09/2024 - Einddatum: 05/12/2024
Uiterste inschrijvingsdatum is 03/10/2024.

Alle lesdagen en -locaties zijn vermeld onder voorbehoud en kunnen om organisatorische redenen altijd worden gewijzigd. Het aanbod wordt jaarlijks vernieuwd en geoptimaliseerd.

Er is geen voorkennis vereist.

Inschrijvingsgeld

  • Cursusgeld: € 60
  • Verminderd cursusgeld: € 12

Studiekosten

  • Cursusmateriaal (verplicht bij elke inschrijving): € 4.
    Dit bedrag is afhankelijk van de opleiding en omvat de kostprijs voor o.m. kopieën, grondstoffen en (digitaal) materiaal dat je in de lessen gebruikt of verbruikt, software, platformen, diensten, …  Aanvullend vind je hieronder een opsomming van andere benodigdheden die hierin niet zitten vervat.
  • De kostprijs voor de ingrediënten bedraagt circa € 5,00 per les, afhankelijk van de aangekochte producten en de seizoensprijzen. Hierop geldt geen vrijstelling.

Gespreide evaluatie

CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.

Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.

Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.

Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.

Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.

Bezig met zoeken...