Frans: taal, cultuur en actualiteit 2

Frans: taal, cultuur en actualiteit 2Later gepland

Frans – Vantage schriftelijk A+B (120 lestijden)

In deze cursus gaat de aandacht naar lezen en schrijven.

We vertrekken vanuit authentiek materiaal zoals fragmenten van narratieve of literaire teksten, een column of een krantenartikel, zakelijke brieven, handleidingen. Deze komen uit Franstalige tijdschriften en kranten, boeken, online blogs en websites.

We werken rond uiteenlopende onderwerpen die Frankrijk aanbelangen, zoals bv.

  • Actualiteit
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en geschiedenis
  • Gastronomie
  • Chanson en film

Je leert in deze cursus vlot schriftelijk communiceren, de basisgrammatica toepassen in geschreven opdrachten, een tekst logisch opbouwen, meer verfijnde woordenschat hanteren. Het schriftelijk taalgebruik richt zich vooral naar de eigen leefwereld in correspondentie, het vragen of geven van informatie, het formuleren van een mening.

Uiteraard doen we in deze cursus een beroep op de ondersteunende vaardigheden spreken en luisteren.


Deze modules komen uit de opleiding “Frans richtgraad 3 (ERK B2)”.

Om in dit niveau te starten, behaalde je eerst Frans 6 of leg je een instaptoets af bij het begin van de cursus.

Inschrijvingsgeld

  • Cursusgeld € 180
  • Verminderd cursusgeld: € 36
  • Volg je een module voor de 4de keer binnen 6 schooljaren, dan betaal je verhoogd inschrijvingsgeld. Meer info kan je nalezen op Inschrijvingsgeld en -kosten. Bij twijfel contacteer je best ons secretariaat.

Studiekosten

  • Cursusmateriaal (verplicht bij elke inschrijving): € 15.
    Dit bedrag is afhankelijk van de opleiding en omvat de kostprijs voor o.m. kopieën, grondstoffen en (digitaal) materiaal dat je in de lessen gebruikt of verbruikt, software, platformen, diensten, …  Aanvullend vind je hieronder een opsomming van andere benodigdheden die hierin niet zitten vervat.
  • Handboek(en)

Gespreide evaluatie

CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.

Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.

Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.

Kortom, wij gaan voor meer taalkennis, meer taalvaardigheid, meer leerwinst in een aangename leeromgeving!

Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.

Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.

Bezig met zoeken...