Foto’s bewerken met GIMP – deel 2

Foto’s bewerken met GIMP – deel 2Later gepland

Creatief met afbeeldingen: eenvoudige bewerkingen (60 lestijden)

Met een waaier aan creatieve oefeningen wordt de grondige basiskennis verder uitgediept en aangevuld:

  • De werkomgeving: eenvoudige voorkeuren instellen
  • Gevorderde technieken voor werken met kleur, lagen, retoucheren, kleur- en fotocorrecties
  • Werken met maskers en paden als gevorderde selectietechnieken
  • Werken met overvloeimodi om kleurrijke effecten te bekomen
  • Nieuwe technieken om afbeeldingen mooi in elkaar te laten overvloeien, teksten langs figuren te plaatsen, speciale effecten op
  • Teksten en op (gedeelte van) afbeeldingen te verkrijgen
  • Retoucheren: rode ogen corrigeren, tanden en oogwit bleken, oogkleur veranderen, bruinen zonder zon, een beetje slanker/dikker worden, rimpels en vlekjes wegwerken of storende elementen verwijderen
  • Toffe animaties maken

Resultaat: verbluffende foto’s en beeldcomposities, perfect gerepareerde oude foto’s, opvallende wenskaarten / aankondigingen / uitnodigingen / affiches, …


Deze module komt uit de opleiding “ICT in een creatieve context”.

 

Om te starten in GIMP deel 2 moet je geslaagd zijn voor deel 1 of je voorkennis kunnen bewijzen via een vrijstellingsproef.

Inschrijvingsgeld

  • Cursusgeld: € 90
  • Verminderd cursusgeld: € 18

Studiekosten

  • Cursusmateriaal (verplicht bij elke inschrijving): € 5.
    Dit bedrag is afhankelijk van de opleiding en omvat de kostprijs voor o.m. kopieën, grondstoffen en (digitaal) materiaal dat je in de lessen gebruikt of verbruikt, software, platformen, diensten, …
  • Softwareprogramma GIMP: gratis
  • Het digitaal lesmateriaal staat op Teams (e-learning omgeving) en kan je daar downloaden.

Gespreide evaluatie

CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.

Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.

Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.

Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.

Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.

Bezig met zoeken...