Deel 3: Business project

Deel 3: Business projectLater gepland

Programmeerproject (40 lestijden)

De opeenvolging van de afzonderlijke modules stomen je klaar voor de opbouw van een totaalproject volgens de regels van de kunst. We gaan voor een project waarin alle facetten van het programmeren aan bod zullen komen: uitdrukken van de nood, ontwerp, architectuur, schermen, externe interactie, … Kortom, alles om een gebruiker van de klant te behagen.

Doorheen deze cursus zal je geconfronteerd worden met de klassieke strubbelingen van een werkelijk project. Voor deze klassieke elementen zal telkens een pasklare oplossing aangereikt worden die je ook in je verdere carrière kan gebruiken en zelf aanreiken aan anderen.

Een project is teamwork! Je doet nooit een project alleen. De aspecten van het samenwerken en de verschillende tools die je daarvoor kan gebruiken, krijgen ook de nodige aandacht tijdens deze cursus.

Onderwerpen:

  • Een nood definiëren
  • Taken uitdrukken en opvolgen
  • Agile methodologie
  • Samenwerken aan hetzelfde doel

Om in te stappen in deze opleiding is een goede basiskennis Java, Spring en databanken vereist. Je kan ook IntelliJ gebruiken en hebt een minimale kennis van HTML en CSS. Je bent geslaagd in deel 1 + 2 van deze opleiding of je bewijst je voorkennis via andere diploma’s, attesten of een vrijstellingsproef.

Inschrijvingsgeld

  • Cursusgeld: € 60
  • Verminderd cursusgeld: € 12

Studiekosten

  • Het cursusmateriaal en de oefeningen worden op het ELO (e-learning omgeving) geplaatst en kan je gratis downloaden.

Gespreide evaluatie

CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.

Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.

Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.

Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.

Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.

Bezig met zoeken...