AAV – Wiskunde basis [85% e-learning]
Wiskunde basis (40 lestijden)
In deze basiscursus wiskunde leer je de typische wiskundetaal begrijpen en gebruiken, en sta je uitvoerig stil bij de basisbewerkingen (optellen, vermenigvuldigen, delen, machten en vierkantswortel) met gehele getallen (positieve en negatieve getallen) en breuken. Je ontdekt dat er bewerkingen in een specifieke volgorde moeten uitgevoerd worden en dat je haakjes kunt gebruiken bij bewerkingen. Daarnaast ga je ook aan de slag met evenredigheden, en pas je evenredigheden toe bij schaal- en procentberekeningen. Zinvol afronden en handig hoofdrekenen met vaak voorkomende percentages staan ook op de agenda. Tot slot leer je concrete informatie aflezen uit allerlei grafieken in de media.
Deze cursus wordt in e-learning georganiseerd.
Dit betekent dat bijna alle leerstof in afstandsonderwijs wordt aangeboden, begeleid en geëvalueerd.
Deze module komt uit de opleiding “Aanvullende Algemene Vorming”.
Sint-Niklaas
Noordlaan 32
AAV – Wiskunde basis [85% e-learning] (maandagavond)cursusnummer: 20240471Startdatum: 16/09/2024 - Einddatum: 04/11/2024Uiterste inschrijvingsdatum is 30/09/2024.
Dag | Uur | Lesplaats | Lokaal |
---|---|---|---|
ma 14/10/2024 | 18:15 - 21:15 | Sint-Niklaas - Noordlaan 32 | F 1.15 - ICT |
ma 04/11/2024 | 18:15 - 21:15 | Sint-Niklaas - Noordlaan 32 | F 1.15 - ICT |
Alle lesdagen en -locaties zijn vermeld onder voorbehoud en kunnen om organisatorische redenen altijd worden gewijzigd. Het aanbod wordt jaarlijks vernieuwd en geoptimaliseerd.
Geen voorkennis vereist.
Inschrijvingsgeld
- Cursusgeld: gratis indien je nog geen diploma secundair onderwijs hebt behaald.
Studiekosten
- Cursusmateriaal (verplicht bij elke inschrijving): € 15.
Dit bedrag is afhankelijk van de opleiding en omvat de kostprijs voor o.m. kopieën, grondstoffen en (digitaal) materiaal dat je in de lessen gebruikt of verbruikt, software, platformen, diensten, … Aanvullend vind je hieronder een opsomming van andere benodigdheden die hierin niet zitten vervat. - Kosten voor een didactische uitstap
Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.
Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.
Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.
Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.