Aarding, tellerkast en verdeelbord

Aarding, tellerkast en verdeelbord

Aarding, tellerkast en verdeelbord (80 lestijden)

In deze cursus concentreer je je op het monteren en plaatsen van een aardingsinstallatie, verdeelbord, aansluit- en tellerkast in woningen, rekening houdend met de regelgeving.

Volgende onderdelen komen aan bod:

  • Het AREI voor de residentiële installatie kennen
  • Aardingen plaatsen en meten
  • Meettoestellen voor spanning, stroom, weerstand en isolatieweerstand gebruiken
  • Meettoestellen voor wettelijke metingen voor de aansluiting op het openbaar elektriciteitsnet gebruiken
  • Aansluitbocht en meterkast bepalen
  • Het verdeelbord opmaken en samenstellen
  • Een elektrisch dossier opstellen

Sint-Niklaas

Noordlaan 32

Aarding, tellerkast en verdeelbord    (dinsdagavond en woensdagavond)cursusnummer: 192003010

Alle lesdagen en -locaties zijn vermeld onder voorbehoud en kunnen om organisatorische redenen altijd worden gewijzigd. Het aanbod wordt jaarlijks vernieuwd en geoptimaliseerd.

Geen voorkennis vereist, iedereen kan instappen in deze basiscursus. We raden wel aan om eerst de basiscursus Basis elektriciteit te volgen.

Inschrijvingsgeld

  • Cursusgeld: € 120
  • Verminderd cursusgeld: € 24

Studiekosten

  • Klein werkmateriaal: werkkoffer, set geïsoleerde schroevendraaiers, geïsoleerde tangen (combinatietang + zijsnijtang), ontmantelingsmes, striptang, multimeter (geraamde kostprijs circa € 200).
  • PBM (Persoonlijke beschermingsmiddelen): veiligheidsschoenen (circa € 55).
  • Cursusmateriaal is beschikbaar via de leerkracht of je kan dit gratis via het ELO (e-learning omgeving) downloaden.

De aankoop van alle materiaal wordt in de eerste lessen besproken en kan doorheen de volledige opleiding verder gebruikt worden.

Gespreide evaluatie

CVO Focus kiest overtuigd voor een evaluatiesysteem zonder examens. Evaluaties worden gespreid over de cursus aangeboden.

Waarom gespreide evaluatie?
We evalueren op geregelde basis stukken leerstof. Gedurende de cursus zal je dus regelmatig opdrachten krijgen. Op deze manier kunnen we je goed opvolgen en de lessen bijsturen indien noodzakelijk. Tegelijkertijd stimuleren we je ook om de leerstof regelmatig te bekijken en zo vermijden we onnodige stress op het einde van de cursus.

Waarom evalueren?
Opdrachten zijn een belangrijke bron van informatie voor de leerkracht. Hebben mijn cursisten de leerstof begrepen? Hebben ze een bepaalde vaardigheid onder de knie? Behalen ze de vooropgestelde leerdoelen van de cursus?
Voor jou als cursist is het een stimulans om de leerstof regelmatig bij te houden. De resultaten geven je een idee van wat je al kan.

Opgelet!
Ben je te vaak afwezig bij deze opdrachten tijdens de les, en zijn er dus te weinig gegevens om je te beoordelen? Dan kan het centrum beslissen dat je niet geslaagd bent voor de cursus.

Deze cursus zit momenteel niet in ons aanbod of de inschrijvingsperiode is hiervoor verstreken.
Voor meer info kan je steeds terecht bij één van onze medewerkers.

Bezig met zoeken...